Velkommen til bloggen min

lørdag 12. juli 2014

Bilder fra den koselige, sosiale siden av Skagen med snert av humor!



















Vi hadde et utrolig koselig sosialt liv da vi var i Skagen. Her er noen bilder. Damene bak disken lot seg fotografere. For øvrig det hyggeligste kafehus jeg har vært i. Jeg sølte på hvit bluse, de ilte til med såpe og varmt vann, deres private wc fikk jeg låne også. Dansker er topp!!

 Og her jobbet de flere steder til de var langt over 70!







Her skulle Sigmund prøve sklia og han gikk skikkelig inn for oppgaven. Det gjorde han også ved et lite monument med rennende vann, her kan man se hvor redd Sigmund er for å få en liten dråpe vann på seg. Han klatret som det var i den bratteste fjellvegg, men det var bare fordi det rant littegranne vann der, haha. 



 Her endelig har han fått stilt seg opp!!


Usannsynlig stor is. JUMBOJET-SOFTIS





Og her var Sara i ekstra godt humor så hun fikk seg en gapskratt!!



Takk for at du var på besøk i bloggen min! 

4 kommentarer:

  1. Kjære Kjersti!
    Det er så godt å se glade bilder fra Skagen-turen. Turen må bare ha vært fantastisk! Det kafé-huset var utrolig sjarmerende. Vi har så lite av sånne hjemmekoselige bygninger hjemme.
    Men i Danmark finner man det overalt.
    Du skal heller ikke langt utenfor et tettsted eller by før det er åkrer og flotte gårdsbygninger.

    Når jeg ser bildene dine, ser jeg glede, lykke, avslapning, kos, harmoni....
    Selv Sara ler! Herlig :-)
    Gjett om jeg får lyst til å reise til Skagen igjen etter så lang tid :-)
    Takk for at du deler bilder og opplevelser.
    Klem fra Nina :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Nina!! Tusen takk for lang og koselig kommentar. Beklager at jeg ikke har skrevet før, men har hatt litt lite energi. Så koselig at du liker Skagen-bilder av det glade slaget. Ja, turen var fantastisk! Kunne vært der i månedsvis, var det beste jeg har opplevd på mange år. Ja, kafehuset var sjarmerende, og hyggelige damer, og hun ene hadde problemer med å gå og var sikkert over 70, men jammen jobbet hun og slet. Fikk litt vondt inni meg. Ja, her i Norge har vi ikke sånne hjemmekoselige bygninger. Danmark har noe helt eget over seg, som vi ikke har, på flere områder.
      Ja, sant det med åkre og flotte gårdsbygninger, så det særlig på Bornholm, ikke så mye i Skagen.

      Det var akkurat det du ser, glede, lykke, kos, harmoni...helt fantastisk at livet kan være SÅ godt!! Hehe, Sara ja, hun er alltid i godt humør utenom når hun skal bli børstet.

      Jeg håper du får reist til Skagen, ja, er lenge siden du var der :) Og med årene vi har i bagasjen oppleves tingene kanskje rikere, tenker jeg, ingenting er en selvfølge. :) :)

      Tusen takk kjære Nina!! GOD KLEM OG FORTSATT GOD SOMMER fra Kjersti

      Slett
  2. Skagen er flott! Ser ut til at dere har fine dager der :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. hei Sollemor, jaa, Skagen er så flott, vi hadde det nydelig, tusen takk for kommentar, håper du har en fin sommer :)

      Slett