Velkommen til bloggen min

lørdag 10. mai 2014

Eventyrlige mai--bilder fra Stavern og omegn-frustrert over Mac´en min



Alltid like eventyrlig å oppleve mai måned. Hvert år bestemmer jeg meg for å sette ned det lille tempoet jeg har og ta det enda roligere, men så skjer det ting rundt en, og plutselig er det 10. mai.  Og 10. mai i 2014 på Langhus har startet med en fantastisk morgen med dramatisk himmel og en skinnende sol! 

Her er det bilder fra påskeuka i Stavern, og innimellom tenker jeg at bildene mine må være så mye bedre enn hva de er, men det blir litt av hvert fordi jeg vil formidle litt av den skjønnhet, litt av ensomheten, ja, litt slik livet møter meg. Jeg føler en veldig dragning mot å fotografere det som er "forlatt", det skjøre livet, men slike motiver er vanskelig å finne. Men det kommer noen i neste blogginnlegg. 

Siste uka har vært litt frustrerende for meg. Mac'en min knelte. Det går opp for meg hvor avhengig jeg er blitt av å bruke Mac. Den måtte på reparasjon, og imellomtiden brukte jeg PC. Så dårlig gjengivelse av bilder, så trasig tastatur og alt omvendt fra en Mac. Nå etter en uke hadde jeg fått automatisert å rulle med musa som er helt motsatt på Mac og PC. Heldigvis klarer jeg å tilpasse meg, men det var ren lykke å få tilbake Mac'en, men den er tre år og går tregere. Ja, forresten det var kommet væske i tastaturet, og jeg måtte betale kr 4000. Sure penger, men å kjøpe ny Mac vil jeg vente litt med. 

Ellers er livet fullt av koselige hendelser. Våren og sommeren er noe helt eget, og i mai så har vi fortsatt alt foran oss. Det har regnet noen dager, og heldigvis er jeg av dem som ikke bryr meg om det. Sola kom jo i dag.  Det er sånn i Norge at det er skiftende vær. Dessuten skjer det mye hyggelig sosialt, og det er noe av det viktigste i livet: Nærhet til andre mennesker. 

Jeg har alltid god tid til å tenke, og det er bra for meg. Stadig minner jeg meg selv på at jeg vil forsøke å være et kjærlighetsfullt menneske, at jeg vil være empatisk, tolerant og åpen. Jeg lærer stadig mer om livet, og jeg er så heldig å kjenne på den inderlige følelsen av å være glad i mennesker rundt meg. 

Forresten: Fiskekakene som jeg skrev om i forrige blogginnlegg har blitt godt tatt imot, noen vil ha oppskriften, så den legger jeg her en dag om ikke lenge. 



Det var utrolig mange svaner i Stavern, mer enn på bildet også, helt fantastisk skue.

Sara er jo helt vidunderlig!







Denne svanen ser litt sjenert ut her, veldig søt!









Idyllen i Nevlunghavn er helt spesiell



Dette bildet av Sara er blant de bedre jeg har tatt, men drømmebildet av henne har jeg ikke fått til ennå, men det kommer.




Noen av disse bildene er fra Omlidstranda nær Nevlunghavn








Ja, da har jeg oppsummert påskeuka mi i bilder. Sånn var det hele påsken minus en grå dag.

Takk for at du besøker bloggen min! Ha en fortsatt god helg!

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder Kjersti ! :-) HIlsen Mathilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk Mathilde!! Koselig med kommentar!! .) Kjersti

      Slett
  2. Nydelige bilder. Flott sted dokker bor på. Litt annenledes her på Helgeland.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann, tusen takk skal du ha.) Ja, det er nydelig sted vi har hytte:) Vi bor nok ikke så vakkert.) Er like vakkert på Helgeland.) :)

      Slett