Velkommen til bloggen min

søndag 11. august 2013

Sommeren på hell, et blogginnlegg om noe av det som har skjedd i sommer-ett av mitt livs beste somre


Dette har vært ett av mitt livs beste somre. Sara ble syk. Sigmund fikk skiveprolaps, men begge virker friske igjen. Sara er som en hund skal være: Hun hopper og spretter mer og høyere enn noen gang, hun jager insekter, småbjeffer på ukjente lyder, kosete har hun alltid vært, men hun virker kvikkere enn på lenge. Siste dyrlegebesøk viste gode prøver, men at hun var litt dehydrert. Dyrlegen mente det var varmen, jeg sa at Sara er ikke glad i vann, har aldri vært det. Ta en skje fløte i vannet, sa hun, og det gjorde underverker. Nå drikker hun virkelig. Hun har fortsatt litt høyt trykk i det ene øyet, og det skal følges opp.

Det har skjedd så mye godt i sommer, og jeg har så mange bilder jeg vil legge ut, men jeg har jo hele høsten til rådighet. Nå er alt pakket og klart til hjemreise. Å forlate vakre vakre Stavern er vemodig. Men det har vært en varm, god sommer. Jeg hadde planlagt å ta noen kule regnværsbilder, men regnværet kom aldri, det ble bare noen korte byger.

Vi hadde besøk av nevøen min og hans familie som det er bilde av her. Hans kone (han er jo nygift), og de tre hundene: Fiona, Tingeling og Charlie. For noen søtinger.


Jeg hadde planlagt å lage et lite blogginnlegg av dette besøket, men så har jeg levd ut flere av mine store og små drømmer og tiden har blitt for knapp til blogging og internettvirksomhet.  Jeg har vært på Mølen. Det var mine ene store drøm. Om én gang å klare å gå til strandkanten der. Tre ganger i sommer har jeg klart å komme dit. Sist var i går, det var vakkert lys, solnedgang og store, fascinerende bølger. Jeg satt i fjæra på en liten stol og tok masse bilder fra ulike vinkler og med ulike innstillinger på fotoapparat (ene). Det var en flott måte å avslutte sommerferien på. Min andre store drøm var å besøke dyreparken i Kristiansand. Det var fantastisk å være der.  Og jeg har fotografert masse i sommer, og bilder får komme etter hvert. Her er noen bilder fra et koselig besøk. Sara simpelthen elsker å møte andre hunder. Og jeg elsker å få besøk av nevøen min med familie!

Sigmund og jeg avsluttet ferien med en deilig middag på "Sydvesten i Helgeroa"! Etter én uke i Kristiansand, var det veldig deilig å komme tilbake til Stavern. Dette er et av de vakreste steder på jord! Vi har hatt det kjempekoselig med hyttenaboene våre, og vi hadde besøk av en venninne av meg. Denne sommeren har vært aktiv (til meg å være).










Da skal jeg pakke sammen datamaskinen, sove og reise hjem.

Jeg kan formidle at om man er syk, så kan man ha en god livskvalitet. Dette har rett og slett vært en lykkelig sommer. Jeg er så heldig at jeg er gift med mannen jeg elsker, og han er den godeste personen i verden, og gjennom de 26 årene vi har vært sammen, har vi bare vokst oss sterkere og nærere sammen!

Jeg er SÅ fornøyd!

Takk til deg som besøker bloggen min!!


4 kommentarer:

  1. Veldig koselig å lese. Flott at du har hatt det fint i sommer. Tov Lindquist Andersen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tove:) Håper du har hatt en fin sommer også!! Hilsen kjersti

      Slett
  2. Svar
    1. Tusen takk Sylwia Grabinska!:) Hilsen kjersti

      Slett