Velkommen til bloggen min

tirsdag 21. mai 2013

17 mai, Stavern, uten vann, sommeren som kom


Etter en lang vinter, så var vi her igjen. I Stavern. Vi kom to dager før 17. mai, og da var det kaldt her, og rørleggeren hadde, av ulike grunner, ikke slått på vannet. Og TV'n virket ikke. Men alt ordnet seg. Det var lite løv på trærne, hverken påske-, pinseliljer eller tulipaner hadde kommet fram. Det mest positive er jo at tomta ikke sto under vann. Det var det store spenningsmomentet. Hadde kummen og dreneringen som kostet oss 40 000 kr, tatt unna vannet. Og det hadde den. Utrolig hvor opptatt jeg er blitt av de "små ting".

Det som dog møtte oss og som fortalte om vår, var all hvitveisen. Skogen oppviste et heldekkende hvitveisteppe! (bilder lenger ned)

17 mai heiste Sigmund flagget, og sommeren kom. Helt utrolig hvordan det snudde fra én dag til neste. Naturen våknet til himmelsk liv, må jeg si.


Vi pyntet oss på 17 mai. Jeg hadde til og med kjøpt 17. maisløyfe. Ganske nasjonalistisk til å være meg. Jeg bestilte bord på "sydvesten" i Helgeroa, og dit dro Sigmund og jeg og spiste middag. Det skjedde mye den dagen. På ettermiddagen hvilte jeg litt, fast bestemt på at jeg ville se og oppleve mer på 17 mai. Det måtte jeg selvsagt "betale" for i 24 timer etterpå, men det var fint også å ha vært i Stavern by. Nå er det også sånn at når man har hund, kommer man lett i snakk med andre mennesker. Bilder fikk jeg tatt også, og de påfølgende dagene har det skjedd så mye at jeg ikke har rukket å skrive blogg, og det er jo litt sent med 17 mai når hele pinsen er over. Men her kommer det da noen bilder:



Slik ser det ut i Stavern nå, det er bare et fantastisk syn. Jeg tror aldri jeg har sett så mye hvitveis noengang.







Det var så mange søte barn! Og hun på neste bilde begynte nok å bli sliten: 




Flagget på Sydvesten i Helgeroa


Det var bunader overalt, et flott skue. Nesten så jeg drømmer om én gang å få en selv. Vi har jo hytte i Stavern, og begge mine besteforeldre er fra Vestfold, så jeg har røtter herfra. 



Sigmund og Sara


Sara, verdens godeste hund! 







Fredriksvern kirke med en mørk himmel i bakgrunnen

Det får komme flere innlegg. Sara som ville leke med en hoggormunge var litt dramatisk, men det gikk bra. Og sommeren som kom på 17 mai, og nå alle blomstene som har kommet fram. Bilder i neste blogginnlegg.

Takk for at du tittet helt ned hit, ha en fortsatt fin uke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar