Velkommen til bloggen min

onsdag 23. januar 2013

Litt rundtomkring en iskald januardag som ble avsluttet med en bildeserie av Sara og Sigmund



Dagene flyr, syns jeg. Det er allerede over en uke siden søndagen jeg var på tur med kameraet på ulike steder i Oslo. Jeg startet klokka 9 om morgenen på Aker brygge i morgenlys. Det var en blandet opplevelse. Jeg frøs tvers igjennom alt jeg hadde på meg. Kameraet klarte jeg knapt å holde i uten votter. Vakkert var det, men jeg fikk en skikkelig dose av vinteren i Norge på sitt tøffeste. Dette over er tatt et par timer senere fra Ormøya på Ormsund bro med utsikt over Oslofjorden/bunnefjorden. Jeg ble fornøyd med bildene jeg legger ut her, men det var veldig mange som måtte slettes. Dessuten hadde jeg fått litt mer energi ved å drikke et par kopper kaffe latte. Broa ble bygd i 1922, og det kommer bilder av den lenger ned på siden her.

Jeg må si meg fornøyd med årets begynnelse. Det har vært en av de beste starter på et år. Jeg har dessuten kommet meg igjennom høsten og fram til nå UTEN forkjølelse og omgangssyke, DET er helt vidunderlig for meg. De siste årene har jeg vært veldig satt ut av forkjølelse og lungebetennelse. En får ta med seg alt det gode, og særlig på det helsemessige planet er alt av det positive noe jeg tar godt vare på og er takknemlig for.

Lenger ned kommer det en hel serie av bilder av Sigmund og Sara!



Fototuren gikk til Aker brygge, Bygdøy, Frognerkilen og Ormøya.


Her er bildet tatt fra under broa.

Dette er tatt under en annen bro



Dette er tatt fra Ormøya mot Sjursøya, industri som holder samfunnet vårt gående, så kan man mene det er stygt, men det er nødvendig.




Dette er tatt i Frognerkilen og viser en uklarhet i bildet pga luftforholdene med frost og dis.


Fuglene holdt ut i kulda


Utsikt mot Kontiki-museet


Her er bildet tatt fra Aker brygge tidlig om morgenen. Bildeserien her har begynt i omvendt rekkefølge av når jeg tok bildene


Her er Nesoddbåten, man kan nesten ikke stå på havna i Oslo uten å få noen glimt av den båten, den har mange avganger pr. dag, og den starter å gå grytidlig.


Rådhuset


Min kjære Sigmund og skjønne Sara som i disse dager er blitt 10 måneder








Etter å ha tatt bilder av Sigmund og Sara, snudde jeg meg, og jeg syns trærne og himmelen og frosten utenfor døra mi, var så vakkert. Så siste bildet er tatt hjemme. 


Ønsker deg som er innom bloggen min en fortsatt god uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar