Velkommen til bloggen min

tirsdag 6. november 2012

Poncho og Skapell-genser


Jeg har alltid trodd at man må strikke selv for å få seg et strikkeplagg. Nå fins det snille mennesker, som mot betaling, strikker. På det viset fikk jeg meg den flotte ponchoen på bildet over her. Jeg fikk bestemme fargene selv, og fargene er blant yndlingsfargene mine.

For en stund tilbake surfet jeg litt på nett og datt innom finn.no, og der var det bilde av en flott, enkel genser, og jeg kontaktet de som strikket dem, og jo, de kunne strikke genser til meg, jeg kunne velge farge. I ettertid viste det seg at genseren er den kjente skapell-genseren som rusler som  en "strikkefarsott" over det ganske land. Navnet Skapell er oppkalling etter en programleder som ikke går for å være opptatt av de meste seriøse ting idet hun refererer kjendisstoff på TV hver lørdag. Så i tillegg tjener hun penger på denne genseren som visstnok slett ikke er hennes design. Alt dette fikk jeg vite etterpå. Føler behov for å skrive dette, vil jo helst ikke være så hekta på å følge moten at jeg støtter at kjendiser tjener penger på en fin strikkegenser. Neida, genseren hadde jeg maken til på 80-tallet, og det skal være Per Spook som designet den. På 80-tallet strikket jeg et par av dem selv. I dag har jeg ikke helse til å strikke, men her er iallfall bilde av genseren, er den ikke vakker?:



Det er jo litt rørende at det har sittet en for meg, ukjent kvinne, og strikket denne vakre genseren, etter mål jeg sendte over mail. Vi vet jo alle at håndarbeid aldri blir betalt etter særlig høy timepris. Så jeg er lykkelig over at jeg har fått meg en sånn genser. 

Nå var det slik at jeg kontaktet flere damer på én gang for å forhøre om de kunne strikke en slik genser. Og det var to som svarte ja, og da ble det litt vanskelig å si nei til den ene, dvs, jeg syns det var litt vanskelig, og snart er jeg eier av TO slike gensere. Bildet av den andre kommer i annet blogginnlegg for den har jeg ennå ikke fått. 


Jeg slår fast at jeg er godt rustet for kuldegradene, det blir godt med varme gensere. 

Ønsker deg som er innom bloggen en fortsatt fin uke! 



2 kommentarer:

  1. Heldige deg! Nydelige farger,både på poncho og genser!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Grete, tusen takk:) Ja, jeg har vært heldig som har fått kjøpt meg så fine ting:))

      Slett