Velkommen til bloggen min

fredag 29. juni 2012

Når naturen viser seg i all sin prakt!


Det var helt tilfeldig at jeg tok med kameraet. Været var grått. Så kom alle svanene som jeg har videofotografert i to foregående innlegg. Etter haugevis av bilder, skulle vi dra hjem. Da plutselig forsto jeg hva folk mener når de sier at "skyene sprakk opp i sol". Bildene viser vel det lyset som plutselig trengte gjennom skyene. Det var bare å fotografere videre. Svanebildene får komme i et annet innlegg. Jeg har et lite "svanebarn"bilde nederst på siden her som en liten forsmak på hva som vil komme i et senere innlegg.

Er det alderen eller er det sykdommen eller fotograferingen som gjør at jeg opplever naturen på en helt annerledes måte enn før? Kanskje alt sammen. Vidunderlige naturen, vakre landet vårt.

Dette er første gangen i mitt liv at jeg har fotografert en regnbue!






Etter at jeg begynte å fotografere har jeg et helt nytt fokus på omgivelsene mine. Værskiftninger har fått en ny betydning. Det var en morgen jeg spurte Sigmund: "Hvordan er været i dag?" Svar: "Det er helt grått.". Jeg sto opp, kikket ut og bare var helt over meg av glede mens jeg utbrøt: "Det er jo fantastisk fotovær". Sånn er det altså: Regn, tåke, tordenvær. Alt dette har fått ny betydning for meg. Når skyene trekker over himmelen, når lyset endrer seg, det er da man kan fange de gode bildene. Værskiftninger er bare helt fantastisk når man vil lete opp gode motiver. Landskapet her har jeg kjørt forbi en rekke ganger og det har vært grått i grått de fleste gangene. Men på tirsdag så det helt annerledes ut fordi lyset og regnbuen fargela landskapet på en vakker måte.

Kirken sett igjennom et regnfullt bilvindu

Dette bildet er nesten ikke redigert. Sånn så det ut.







Så ønsker jeg deg som er innom bloggen min en god helg! Men først legger jeg ut et bilde av 7 svanebarn jeg møtte på min vei som en smakebit på bilder som vil komme siden! Først skal jeg feire at min pappa blir 80 år!

GOD HELG!


2 kommentarer:

  1. Snakk om fotogene svanebarn! På pcen fikk jeg sett videoene, fantastisk! Visste ikke at svanene fikk så mange barn i et kull.
    Nydelige bilder og flott lys!
    Gratulerer med din pappas 80-årsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. javisst er de fotogene. De er dessverre blitt en mindre etter en påkjørsel. De vandret jo i veien som ligger ved en elv, men folk mater dem ved veien, og da kommer de og det gjør bilene også. Håper resten av dem overlever. Det er nok ikke så ofte at de får så mange barn, tror jeg.

      tusen takk for kommentar og gode ønsker med pappas store dag:)) Ha en flott helg, Grete fra kjersti

      Slett