Velkommen til bloggen min

fredag 4. mai 2012

La måkene danse for deg


Det var en mann som sa til meg: "Du må la måkene danse for deg." Jeg lurte på hvordan. Og jeg har lett meg fram til noen små, enkle triks. Likevel er det ikke enkelt å ta bilder hverken av måker spesielt eller fugler generelt.
Fugler i bevegelse er det vanskeligste, og det ser jeg som en utfordring. Det er så gøy med foto!

















Her er det blikk-kontakt med meg
















Jeg ønsker deg som er innom bloggen min en riktig god helg. Det blir enda mer vår selv om vi får noen regnværsdager.


2 kommentarer:

  1. Hej igen Kjersti!
    Åh, vilka superhärliga bilder på skrattmåsarna! Tror jag får lära mig dina små tricks för att de ska dansa så här för mig också! Lockar du dem med brödbitar kanske?

    Alla bilderna är så bra, men jag är mest förtjust i dem som är fångade i flykten.

    Det du undrade med svanarna, det la jag ut några bilder på idag, plus fler på de små gässlingarna.

    Idag har det var lite "sämre" väder, mulet och lite regn. Men som det har exploderat i naturen nu, jisses så grönt det blivit och en äng utanför där vi bor var idag full av gula solar (maskrosor)

    Hoppas på mer sol i helgen. Ha det bra du också!
    Kram Pia

    SvarSlett
  2. Hei Pia, tusen takk for lang og koselig kommentar!! Du har jo allerede fått både måker og andre fugler til å danse for deg.) Jada, brødbitene er tingen. Men du må kastet dem oppover og ikke rett ut. Kaste brødbitene så høyt opp i lufta som mulig, min kjære Sigmund som gjør det, og da sitter jeg klar. Måkene har et godt syn, og bare bevegelsen av armen og så at de ser muligheten for nærmest å ta brødbiten i lufta gjør at de kommer flaksende. Men det er sånn at det da kommer mange på én gang, og da er det vanskelig å få bilde som ikke er fullt av måker så det blir rotete. Så man bør nok ikke kaste for mange brødbiter på én gang.

    Jeg er også förtjust i dine bilder/fugler som er fanget i flukt. De er mest spennende. Jeg liker mest mine også som jeg har fått tatt når de flyr.

    Jeg skal se på svanene dine og på flere gässlinger:) Så deilig å lese om eksplosjonen i naturen. Det har skjedd her også, men vet du, i går morges så SNØDDE det. Det var helt hvitt ute på bakken, men etter noen timer hadde naturen tørket det opp igjen. Maskrosor kjenner jeg ikke til.

    Det ble sol i dag! Ha en kjempefin uke, Pia!!
    Klem fra KJersti

    SvarSlett