Velkommen til bloggen min

torsdag 5. april 2012

Jeg kjører off piste i Strømstad

Laholmen hotell, her bor vi med denne utsikten

Ja, på en skjærtorsdag ønsker man ikke å være bekjent av å være nordmann. Nå kom vi hit allerede palmesøndag  hvor vi inntok Laholmen hotell. og vi har gitt oss hen til den rene luksus. Turen ble bestilt allerede i jula, så dette har vært godt forberedt. Nå kan det sies at for samme prisen ville vi kunne reist til atskillig varmere og sydligere strøk. Men jeg kommer meg stort sett ikke lenger enn 10-20 mil hjemmefra på grunn av sykdommen min, så da får man ta det som det er. Jeg er så heldig å ha en mann som nyter å være på hotell i nabolandet, og til og med i 9 hele dager skal vi være her. 

Ja, vi kjører off piste, det betyr at vi absolutt ikke står i kø til systembolaget. Vi har ikke vært på Nordbyen kjøpesenter engang. I dag, skjærtorsdag, koser vi oss med innlagt hviledag for meg, på hotellet. Riktignok kom det 150 bikere til lunsj her, men det var jo bare koselig. I går kom det til og med en bekjent av meg på lunsj, og hun var nok litt overrasket over å finne meg i Strømstad. Men det føltes godt da jeg sa at Sigmund skriver på sin avhandling og jeg tar bilder og bearbeider dem. Jeg orker ikke å informere alle om at jeg faktisk er i så dårlig stand at jeg ikke kommer meg særlig langt. 

Stedet kan anbefales, og det er veldig ME-vennlig! 

Men i disse dager glemmer vi sykdom, for vi har hatt bare solskinnsdager på alle måter. Sola skinner, hotellet er topp med den beste service, og vi har vært på diverse bilturer. Jeg innrømmer at jeg hadde alle de fordommer man kan ha når det gjelder synet på Strømstad, men det er jo en riktig vakker og hyggelig by. Du verden!! Dessuten kan man ta seg turer i nærområdet, og det er vakkert landskap med hav og holmer, og flotte solnedganger. Bildene nedenfor er fra Daftö, Öddö, Tjernö og Saltö. Og vi så omtrent ikke ett menneske på vår biltur! 













Grillsesongen har begynt utenfor Strømstad



















Utsikt fra hotellet

Downtown Strømstad

Jeg kan godt forstå Bjørnstjerne Bjørnson som skrev: "Jeg velger meg april".....


4 kommentarer:

  1. Høres deilig ut med mange dager på hotell, ferdig mat, rommet vaska og bare nyyyyte! Og flotte fotomotiv finner du der også!
    God påske og kos dere!

    SvarSlett
  2. Et spørsmål om Østensjøvannet: Er det greit å sykle rundt der, eller er det bare fotturisme som er tillatt der!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bodde der en gang i tiden, og da gikk det helt fint å sykle rundt. Det er også en fin rusletur, tar en time.) og det er tillatt med sykkel.)) Så du har tenkt deg en tur, det blir fint!!

      Slett
  3. Det er helt nydelig, Grete. Det er masse fotomotiv her. Ja, her er det bare å være litt ute av rommet, og så kommer vi tilbake til nyoppredd seng og ryddet og vasket. Håper du nyter der du er også. Jeg er på min første påskeferie på over 25 år.) GOD PÅSKE!!

    SvarSlett