Velkommen til bloggen min

torsdag 18. august 2011

Å vise medfølelse er aldri for sent-jeg fikk vært ved Oslo Domkirke i dag


bilde18
Bildene er alle tatt med iphone

Det var ikke for sent å komme til Oslo Domkirke. 

bilde8

Det var ikke for sent å komme til Oslo Domkirke i dag. Jeg har vært i Stavern fram til nå, og trodde at jeg ikke ville få del i den konkrete handlingen som å stå foran Oslo Domkirke og være del i den nasjonale landesorgen.  Jeg lengtet etter det veldig de første dagene etter terrorangrepet.

bilde2

Jeg hadde vært på Eplehuset i Oslo, og bestilt meg en ny Mac siden PC’en min er i stykker. Jeg spurte Sigmund om vi kunne kjøre bortom Oslo Domkirke, se om det var noen blomster igjen. Jeg ble så overrasket over alle blomstene, hilsningene, lysene som fortsatt var utenfor Domkirken.


bilde9

Sånn så det ut i dag utenfor Oslo Domkirke snart en måned etter tragedien som rammet så mange så dypt.


Jeg kan bare si at det var ekstremt rørende å være utenfor Domkirken, det føltes som å besøke en stor grav å stå der, være stille, tenke over alle dem som i dag sitter med tapet av en av sine nærmeste, på de som mistet livet på en så ubegripelig, tragisk måte.

bilde3


Jeg er bare så takknemlig for at jeg fikk ta del i dette blomsterhavet med medfølelse fra så utrolig mange.

bilde12


Min takk går  til alle fra fjern og nær som støtter vår nasjon i å forbli det fredfulle hjørnet av verden som det alltid har vært fram til 22 juli.
Jeg føler sterkt med de som mistet et barn! Jeg føler sterkt med alle som mistet noen og som er i sorg!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar