Velkommen til bloggen min

mandag 29. august 2011

Ny tur på Østensjø—høsten er kommet



Det ble en kjølig fornøyelse ved Østensjøvannet i går, ja, selv fuglene så ut til å fryse. Høsten er kommet, det var 13 grader, men det er godt å være ute. Så det ble et par timer med fotoapparatet.  Bldene er tatt på frihånd, og alle kan klikkes på så blir de større


IMG_0518 - Kopi
Badeand


IMG_0872 - Kopi
Her er det nesten krise, for gråmåka mister en del av matbiten sin (alle bildene er klikkbare)


Her er det rett og slett krise, maten går i vannet


IMG_0695 - Kopi
Jeg kom på en meters avstand av denne gråmåka


IMG_0874 - Kopi
Den lander


IMG_0834
grågåsa


IMG_1040 - Kopi
Så flott den er


IMG_0952 - Kopi



IMG_0961



IMG_1178 - Kopi



IMG_0888 - Kopi
gråmåker slåss om maten


IMG_0764 - Kopi
fjærstell

IMG_9850 - Kopi

9 kommentarer:

  1. Hei Kjersti!
    Utrolig flotte bilder av alle fuglene. Det er ikke så lett å få dette til! Disse kan du være stolt av.
    Hilsen Astri i Bergen

    SvarSlett
  2. Kjære Astri, tusen takk for veldig koselig kommentar. Dette er vanskelig ja, få skarpt med håndholdt tele. Jeg er litt stolt!! hilsen kjersti

    SvarSlett
  3. Du har blitt fuglefotograf! Veldig bra!

    SvarSlett
  4. Tusen takk, Bjørg, nå får jeg Mac'en min, så da blir det noen uker uten foto omtrent, må kjøpe nytt fotoprogram og nye versjon av elements, nr 10 kommer om et par uker:))

    SvarSlett
  5. Kule bilder, det ser jo ut som om du har fått fuglene til å posere for deg! :-)

    SvarSlett
  6. Ja, du vet, både fugler og mennesker poserer villig vekk for meg, hahaha, bare tuller...hadde litt flaks med noen av dem, fuglene er kjempekule, og nå begynner jeg å vite litt når grågåsa har tenkt å blafre med vingene, den skal først vaske seg grundig, og så kan man se at det er like før, men det krever trening. Tusen takk, Cath!

    SvarSlett
  7. Herlige bilder. Elsker det av grågåsa der du har skrevet som kommentar "så flott den er". Den ser ut som en dirigent som akkurat er i ferd med å starte orkesteret sitt, hehe. Vidunderlig. Du er flink!!! :o)
    Klem Mona

    SvarSlett
  8. tusen takk, kjære Mona, jeg liker også godt det du nevner, og artig det bildet med dirigent som er i ferd med å starte orkesteret sitt, og ser du den søte, fine kroppen den har, ekstremt søt, syns jeg. Dyr er rare:)) Tusen takk kjære deg! God klem:)

    SvarSlett
  9. Nå har Bjørn og jeg studert fuglebildene igjen! Vi er imponerete!

    SvarSlett