Velkommen til bloggen min

tirsdag 23. august 2011

Fugler ved Østensjøvannet i slåsskamp/birds fighting


IMG_0596 - Kopi (2)_redigerad-2

Noen ettermiddagstimer ved Østensjøvannet i går. Det er som regel helt fredelig der, endene ligger og duver i vannflata, og så vasker de seg grundig og overalt, og så er mange av dem tamme. Sigmund matet dem for hånd. De bildene får jeg legge ut en annen dag. Disse slåss over “matfatet” der noen ga dem mat, og plutselig ble de utrolig sinte på hverandre, og det så ut som dem beit ganske hardt også. Det var hyl og skrik, biting og flaksing.

IMG_0597 - Kopi

Sånne fuglebilder får man ikke skarpe siden det er full action. Nå har jeg sett på mange blogger med bilder tatt av naturfotografer. Det er SÅ mye bra, og jeg skjønner jo at å ta bilder av ender og sånn ikke er all verdens sammenlignet med barske menn (og kanskje noen tøffe damer også) med digre teleobjektiv som ligger i kamuflasjetelt og bare venter på at en villfugl eller et villdyr dukker opp. Men jeg mister ikke motet av den grunn. Det er artig å se hva folk har fanget med kameralinsa. Nå lurer jeg litt på når disse fuglene trekker sørover. Jeg har jo lyst på flere turer, og jeg må rekke dem før de forsvinner. Jeg skulle ta bilder av svanene, men de har hittil ikke vært og se. Men de kommer nok!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar