Velkommen til bloggen min

søndag 31. juli 2011

Et streif av lykke

 

IMG_7578 - Kopi - Kopi (2) - Kopi

En vidunderlig dag, en sommerdag, bryllupsdagen vår.

Det ble middag i Helgeroa, det var dampende og deilig varmt. Vi storkoste oss. Så på folkelivet og kjente på kjærligheten til hverandre etter 24 års samliv, 23 års samboerskap og 17 års forlovelse og 7 års bryllupsdag.  Vi har tatt det i etapper.

 

IMG_7680 - Kopi_redigerad-1 kopiera

 

Mange ler godt når de hører at vi var forlovet i 17 år før vi giftet oss. Men sannheten er at jeg har vært så alvorlig syk at vi ville vente til jeg ble frisk nok til å ha et stort selskap. Det ble aldri et stort selskap, men det ble et lite og vakkert selskap, og det var viktig å få med mamma i dette før hun døde. Så for 7 år siden giftet vi oss i Larvik tingrett.

Det beste av alt er at dette ekteskapet er som god, gammel årgangsvin, det blir bare bedre og bedre.

IMG_7657

Båtliv i Helgeroa

Selv om dette var en av de lykkelige dager,  er landesorgen noe som ligger på meg hele tiden. Og minnekonserten i Oslo Domkirke gjorde sterkt inntrykk, og Maria Menas tolkning av “Mitt lille land” er gripende og sterk.

 

IMG_7614

 

IMG_7707

 

IMG_7678a_redigerad-1

 

Jeg føler meg elsket og jeg får lov å elske.

Jeg kjenner en inderlig trang til å si at jeg vil takke livet!

IMG_7595 - Kopi_redigerad-1

2 kommentarer:

  1. GRATULERER til dere begge! Ønsker dere mange, mange flotte år framover!

    SvarSlett
  2. Kjære Astrid, tusen takk! Snilt av deg å kommentere!

    SvarSlett