Velkommen til bloggen min

fredag 1. juli 2011

Cirkeline, 12 år, snart tannlaus

 

100_0020

 

Det er sånn at eldre hunder får helseplager akkurat som vi menneskene. Cirkeline er nå 12 år, hun er sprek, men har dessverre måtte fjerne fem tenner for et par år siden.

Jeg syns hun har hatt en umiskjennelig dårlig ånde den siste tiden, og i og med at ferien står for døra, syns jeg det var betimelig med en visitt hos dyrlegen. Det ble et  lengre besøk enn vi trodde. Stakkars “gamlemor” måtte rense tennene, men fikk beskjed om at hun må fjerne minst to tenner  etter ferien.

Nå lurer jeg på hvor mange tenner en hund må ha for å tygge. Det skulle visst gå bra sa dyrlegen, men hvis hun blir i manko på TI tenner så lurer jeg. Har ikke lyst til å miste henne på lenge, samtidig vet vi jo at 12 år er en bra alder for en hund.

Jeg innrømmer at jeg har vært slepphendt med go’bitene det siste året. Hvorfor ikke skjemme bort en gammel hund? Jeg visste ikke at hun hadde lagt på seg en hel kilo, og det er mye på en hund som veier under 10 kilo, nei, tykk er hun ikke, men hun er i godt hold, så nå blir det færre leverposteiskiver og ikke like mange go’biter, men hun er i kjempegod form, sa dyrlegen, og hun ville aldri trodd at Cirkeline er 12 år.

Cirkeline ved havet

Cirkeline ser utover Naverfjorden

 

brudepiken

Cirkeline var til og med “brudepike” i bryllupet vårt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar