Velkommen til bloggen min

torsdag 5. august 2010

Smoothie og sensommer




Nå er sensommeren her. Den er egentlig den vakreste tiden på sommeren, syns jeg. Lune kvelder, lyden av gresshopper, og det senker seg en deilig fred i august. Fellesferien er over, og fortsatt er skolene stengt. Det er litt vente-tid for mange, og det er tiden jeg nyter siste rester av norsk sommer. Jeg er fortsatt i Stavern. En uke til med min pappa. I går spanderte han middag på meg  på fiskerestauranten på brygga her. Nydelig.

Forrige dagen lagde jeg smoothie til oss. Jeg er egentlig dårlig på matlaging generelt, men smoothie er greit og den kan jo lages med mye forskjellig. Min variant er sånn til litt over 2 porsjoner:

2 mango, cirka 3 dl lett vaniljeyoghurt og en banan. Å skjære opp mangoen er den største jobben. Den skjærer jeg i masse biter og putter alt i fryseren til den er frossen og kan gå i blenderen med resten. Mango er en nydelig frukt og så er den stinn av vitaminer og mineraler. Det er virkelig en helsedrikk som jeg har lagt ut bilde av her, og kan anbefales.


Jeg fikk meg aldri flere båtturer i år. Det ble vind og regn. Da er det bare å satse på neste år.


Videre skal jeg altså klamre meg til de siste rester av sommer, og jeg vet at september pleier å blir god og varm og så kan man strekke sommeren lenger.  Jeg skal også på familiens hytte på Vansjø om noen dager. Gleder meg. Da får jeg med meg både ferie ved sjøen og en tur til Østfolds dype skoger der det virkelig er fredelig og godt og hvor jeg har masse minner fra barn- og ungdom.

2 kommentarer:

  1. Dette så både forfriskende og godt ut :o) Smoothie er en nydelig drikk. Jeg lager mye selv - av frosne bær, banan og yoghurt. En god blender er godt å ha i disse sommertider.
    Godt å høre at du nyter sensommeren på hytta. Koselig med besøk av din far - og middag på brygga. Og jeg håper det blir hyggelig på hyttetur på Vansjø også. Nyt resten av sommeren!
    Klem Mona :o)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Mona, gleder meg til å se deg:)

    SvarSlett