Velkommen til bloggen min

mandag 17. mai 2010

HURRA!!





1 år ble det 17. mai i Stavern. Min første feiring i en småby hvilket var noe helt annerledes enn Oslo.  Nydelig stemning. Minnet meg egentlig på da jeg gikk i 8. mars tog i Arendal mens jeg var sosialhøyskolepraktikant på krisesenteret i Aust-Agder, det var også veldig intimt.

Det er for sent å tenke at man skulle ha vokst opp i en småby, men dog vokste jeg opp i en drabantby, og det minner mye om en småby. Og underlig nok gikk tankene mine i dag mest til min mamma som døde for ett år siden. 17. mai var noe helt spesielt i min barndom, og denne dagen minner mest om henne. Hvorfor? Jo, fordi det var de utrolige forberedelsene dagen før som hun sto for. Hun sørget for at alt var rent og nystrøket til hele familien. Og det hang klart om morgenen 17. mai. Jeg husker  hennes stolte blikk da jeg som liten jente gikk i barnetoget med mamma som sto  på fortauet og speidet etter datter'n sin. Godt minne.

I dag var det Sigmund og meg bare, fint det også, vi fikk virkelig anledning til å snuse inn stemningen fra denne feststemte byen med mange og lange tradisjoner.

Nå skal det snart soves fordi Sigmund skal på jobb i Oslo i morgen, og da tar vi Bastøyferja.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar